داشبورد مدیریتی سازمان


داشبورد مدیریتی درگاه اصلی ارتباط با سیستم هوش تجاری است که از عناصر گرافیکی مختلف جهت نمایش و مصورسازی شاخص­های کلیدی عملکرد (KPI) بهره می­برد. برای محاسبه این شاخص ها از ابزارهای پیشرفته مدلسازی و استانداردسازی داده­ های خام استفاده می شود. عناصر گرافیکی به منابع مختلف داده متصل شده و با بهره گیری از فناوری های پیشرفته در تحلیل داده، اشراف اطلاعاتی لازم در حوزه های مختلف را برای مدیران جهت اتخاذ تصمیمات راهبردی فراهم می سازند.


برای هماهنگی دمو از این لینک اقدام نمایید.


انواع گزارشات در داشبورد مدیریتی

داشبوردهای مدیریت در حوزه های مختلفی از کسب و کار و بسته به تحلیل دقیق نیازمندی ها و استخراج شاخص های کلیدی عملکرد در آن حوزه طراحی و توسعه می یابند اما از اهم این موارد می توان به سرفصل های ذیل اشاره نمود که عمدتا در بسیاری از صنایع تولیدی و خدماتی فارغ از نوع فعالیت و محصول مورد توجه هستند.

1- فروش (Sales)
2- بازاریابی و مشتریان (Marketing and Customers)
3- مالی (Financial)
4- کنترل موجودی (Inventory Control)
5- خرید و تدارکات (Supply and Procurement)
6- کنترل تولید (Production Control)
7- مدیریت پروژه (Project Management)
8- برنامه و بودجه (Budget and Plan)
9- منابع انسانی (Human Resources)
10- مدیریت ریسک (Risk Management)



برای هماهنگی دمو از این لینک اقدام نمایید.


فناوری توسعه داشبورد مدیریتی :

داشبورد مدیریتی طراحی شده توسط این مجموعه بر پایه Microsoft Power BI توسعه یافته که بر پایه تحلیل و شناخت نیاز های کسب و کار های گوناگون، بومی سازی شده است. محیط کاربری متناسب و کاربر پسند با امکان مدیریت دسترسی به شاخص های مختلف به شکل برخط و پویا، از ویژگی های کلیدی داشبورد مدیریتی سدرا به شمار می رود. 

با توجه به آخرین گزارش سایت Gartner ، فناوری Power BI برای چندمین سال پیاپی جایگاه خود را به عنوان پیش تاز عرصه هوش تجاری در بین رقبای نامداری همچون tablue و qlick view  حفظ نموده است. این ابزار در دو نسخه دسکتاپ (جهت توسعه گزارشات) و تحت وب (جهت انتشار و مشاهده گزارشات) توسعه یافته و از پروتکل های SSL جهت رمزنگاری داده و ارتقاء امنیت پشتیبانی می کند.


بروز رسانی داده ها در داشبورد مدیریتی

انبار داده ی داشبورد مدیریتی به منابع داده گوناگونی متصل است و با بهره گیری از فناوری های ارتباطی امن و سریع، به صورت خودکار و طی زمانبندی تعیین شده مثلا هر دو ساعت یکبار یا هر 12 ساعت یکبار اقدام به بروز رسانی این داده ها و ارائه گزارشات مربوطه می نماید. البته تعیین زمان بروز رسانی متناسب، به ماهیت شاخص های مورد ارزیابی و انتظارات مدیریت باز میگردد.


همین الان درخواست دموی محصول را ارسال نمایید.